Ubezpieczenia Grupowe
Łączy ich wspólne miejsce pracy i troska o to, co najcenniejsze:
Czym jest Ochrona Premium – co nas wyróżnia?
- Krótka lista wyłączeń odpowiedzialności i limitów w ramach ubezpieczenia grupowego;
- Szeroki zakres ochrony: choroby cywilizacyjne i leczenie specjalistyczne;
- Świadczenia medyczne uzupełniające ochronę;
- Możliwość dopasowania ochrony do indywidualnych potrzeb (pakiety dodatkowe);
- Nie tylko wypłata świadczenia: ubezpieczenie zapewnia pomoc w profilaktyce, diagnozie, leczeniu i powrocie do zdrowia;
- Obsługa Premium na każdym etapie wdrożenia.
Jak działa Ochrona Premium?
Ubezpieczenie składa się z Pakietów podstawowych uzgodnionych z pracodawcą (ochrona pracowników i ich bliskich) oraz Pakietów dodatkowych, które może dokupić każdy ubezpieczony. Pakiet VIP gwarantuje wysokie sumy ubezpieczenia.
Pakiety dodatkowe
U-CHRONI ŻYCIE
Pomoże zabezpieczyć finansowo przyszłość Twoich bliskich, gdyby Cię zabrakło.
U-CHRONI ZDROWIE
Otrzymasz dostęp do świadczeń medycznych oraz pieniądze, które możesz przeznaczyć na pokrycie kosztów leczenia.
U-CHRONI DZIECKO
To wsparcie finansowe i pomoc medyczna w postaci badań, dodatkowych konsultacji medycznych w razie wypadku lub choroby dziecka.
U-CHRONI ONKOLOGICZNIE
W przypadku zdiagnozowania u Ciebie nowotworu wypłacimy Ci pieniądze oraz zapewnimy szereg usług i badań medycznych przydatnych podczas leczenia.
U-CHRONI SERCE
Zapewnia wypłatę pieniędzy oraz dostęp do usług i badań medycznych w razie zdiagnozowania chorób kardiologicznych. Raz w roku bez skierowania możesz wykonać badania diagnostyczne, które mogą pomóc wykryć chorobę na wczesnym etapie.
U-CHRONI AKTYWNYCH
Otrzymasz wsparcie finansowe oraz szybki dostęp do szeregu usług i badań medycznych przydatnych podczas leczenia po wypadku.
U-WSPIERA ŻYCIE W ZDROWIU
Zapewnia wypłatę pieniędzy w przypadku zachorowania na jedną z 9 chorób cywilizacyjnych. Dodatkowo w pakiecie dostępne są też badania diagnostyczne bez skierowania w kierunku cukrzycy i chorób tarczycy. Unum zorganizuje również wsparcie psychologiczne w przypadku diagnozy niektórych chorób psychicznych.
U-WSPIERA ZDROWE NAWYKI
To nielimitowany dostęp do telekonsultacji
z lekarzami 19 specjalizacji, dostęp do badań profilaktycznych oraz konsultacji z dietetykiem.
Główne korzyści dla pracownika to:
- Ubezpieczenie Grupowe Ochrona Premium to dostęp do szerokiej oferty pakietów dodatkowych, możliwość dopasowania ubezpieczenia do indywidualnych potrzeb pracownika;
- Dostęp do usług medycznych to wsparcie pracowników w zapobieganiu chorobom oraz ich leczeniu;
- Atrakcyjny benefit pracowniczy, który wpływa na wzmocnienie lojalności i budowanie trwałej relacji między pracownikami a pracodawcą;
- Pracownicy mogą uzyskać dostęp do unikatowych pakietów niedostępnych na rynku;
- Współpraca z Towarzystwem Ubezpieczeniowym nastawionym na tworzenie długotrwałych relacji z klientami opartych na zaufaniu.
Główne korzyści dla pracodawcy to:
- Wychodzisz na przeciw różnorodności potrzeb i trosk pracowników;
- Umożliwiasz pracownikom dostęp do szerokiej oferty pakietów dodatkowych, dzięki którym dostosują ubezpieczenie do swoich indywidualnych potrzeb;
- Wspierasz pracowników w zapobieganiu chorobom i ich leczeniu dbając tym samym o ich życie w dobrym zdrowiu;
- Wzmacniasz lojaność pracowników i zmniejszasz ich rotację;
- Oferując dostęp do usług medycznych, wpływasz na mniejszą absencję chorobową;
- Podnosisz jakość zatrudnienia i oferty benefitowej;
- Zyskujesz przewagę na rynku pracy;
- Możesz zostać zwolniony z odprawy pośmiertnej, jeśli sfinansujesz składkę.
Co to jest polisa grupowa?
Polisa grupowa jest to dokument potwierdzający zawarcie umowy grupowego ubezpieczenia na życie pomiędzy Ubezpieczającym (pracodawcą) a Unum Życie TUiR S.A. na rzecz pracowników oraz członków ich rodzin. W umowie tej wyróżnia się m.in.:
- Ubezpieczającego – który jest podmiotem zawierającym umowę z ubezpieczycielem, zobowiązanym do przekazania składek ubezpieczeniowych;
- Ubezpieczonego – osobę fizyczną, której życie i zdrowie są objęte ochroną ubezpieczeniową;
- Osobę uprawnioną do otrzymania świadczenia – której przysługuje prawo do otrzymania wypłaty środków w razie zajścia zdarzenia ubezpieczeniowego objętego odpowiedzialnością ubezpieczyciela. W przypadku śmierci Ubezpieczonego, taką osobą jest Uposażony – wskazany przez Ubezpieczonego we Wniosku Przystąpienia do Ubezpieczenia lub innym formularzu zaakceptowanym przez Unum Życie TUiR S.A.
Co odróżnia ubezpieczenia grupowe do ubezpieczeń indywidualnych?
Podstawowe różnice pomiędzy ubezpieczeniami indywidualnymi a grupowymi to:
- Sposób zawierania umów ubezpieczenia;
- Charakter prawny umowy ubezpieczenia;
- Zakres ochrony ubezpieczeniowej;
- Sposób obejmowania ochroną ubezpieczeniową;
- Administrowanie ubezpieczeniem;
- Ocena i selekcja ryzyka ubezpieczeniowego (tzw. underwriting);
- Sposób opłacania składki ubezpieczeniowej (w ubezpieczeniach grupowych za pośrednictwem pracodawcy).
Co to jest Świadczenie?
Świadczenie – kwota/środki wypłacane Ubezpieczonemu, Uposażonemu lub innemu uprawnionemu w przypadku zdarzenia objętego odpowiedzialnością Unum Życie TUiR S.A., np. śmierci czy inwalidztwa.
W jaki sposób ustalana jest wysokość sumy ubezpieczenia?
Wysokość sumy ubezpieczenia jest określona w zależności od preferencji pracodawcy i może być:
- Jednakowa dla wszystkich pracowników;
- Jednakowa dla wyodrębnionych podgrup pracowników (np. pracownicy umysłowi/fizyczni, przynależność do określonego działu firmy, zajmowane stanowisko);
- Ustalona jako wielokrotność zarobków;
- Uzależniona od stażu pracy pracownika.
Kto jest zobowiązany do opłacenia składki?
Składka za ubezpieczenie grupowe opłacana jest za pośrednictwem Ubezpieczającego, czyli pracodawcy, ale finansowana może być na różne sposoby, tj.:
- Przez pracodawcę;
- Przez pracownika;
- Wspólnie (część składki finansowana jest ze środków pracodawcy, a część – ze środków pracownika).
Kto może być objęty ochroną ubezpieczeniową?
Ochroną ubezpieczeniową z tytułu grupowej umowy ubezpieczenia może zostać objęty pracownik, który nie osiągnął określonego w umowie ubezpieczenia maksymalnego limitu wieku, zatrudniony na podstawie umowy o pracę lub innej umowy wskazanej w warunkach ubezpieczenia, a także za – zgodą Unum Życie TUiR S.A. – Małżonek/ Partner Życiowy oraz Pełnoletnie Dziecko ubezpieczonego Pracownika. Limit wieku ustalany jest indywidualnie dla każdej umowy (w pakiecie „Pakiet dla Firmy” wynosi 67 lat, a w ubezpieczeniu dla średnich i dużych przedsiębiorstw – 69 lat).
Co należy wiedzieć przed podpisaniem Wniosku o Zawarcie Umowy Ubezpieczenia/ Wniosku Przystąpienia do Ubezpieczenia?
Przed podjęciem decyzji o przystąpieniu do ubezpieczenia należy zapoznać się z ogólnymi warunkami ubezpieczenia oraz warunkami umów dodatkowych, zawierającymi niezbędne informacje takie jak zakres ubezpieczenia, wyłączenia odpowiedzialności, definicje, które przekazywane są przed złożeniem wniosku o objęcie ochroną ubezpieczeniową i stanowią podstawę realizacji zobowiązań wynikających z umowy ubezpieczenia.
Jakie informacje i dane należy przygotować przed wypełnieniem i podpisaniem Wniosku o Przystąpienie do Ubezpieczenia?
Wniosek Przystąpienia do Ubezpieczenia – dokument, w którym ubezpieczony wyraża zgodę na objęcie go ochroną w ramach umowy ubezpieczenia, której warunki zostały wynegocjowane przez ubezpieczającego, czyli jego pracodawcę. Dane ubezpieczonego wymagane przez Unum to m.in.: adres, PESEL, dane kontaktowe, data zatrudnienia u obecnego pracodawcy), a także dane uposażonych, tj. osób uprawnionych do otrzymania świadczenia w razie śmierci ubezpieczonego. W niektórych przypadkach wymagane są także dane na temat stanu zdrowia ubezpieczonego.
Jak zmienić Uposażonych, adres, nazwisko?
Informacje o wszelkich zmianach należy przesłać pocztą lub złożyć osobiście w:
- Najbliższym oddziale Unum Życie TUiR S.A.;
- Centrali Unum Życie TUiR S.A. (ul. Łucka 9, 00-842 Warszawa).
W przypadku zmiany uposażonego konieczne jest przesłanie do Unum Życie TUiR S.A. podpisanego przez ubezpieczonego oświadczenia w oryginale. Druki formularzy zmian dostępne są w zakładce Strefa Klienta.
Co zrobić w przypadku śmierci ubezpieczonego, gdy nie wiadomo, kto był uposażonym?
Wystarczy poinformować przedstawiciela Unum, który skontaktuje się bezpośrednio z uposażonym i poinstruuje go o dalszym działaniu.
Jak złożyć wniosek o wypłatę świadczenia?
Szczegóły dotyczące sposobu zgłaszania wniosków o wypłatę świadczenia znajdziesz w zakładce Strefa Klienta.
Gdzie można dowiedzieć się, na jakim etapie realizacji jest wniosek o wypłatę świadczenia?
Status wypłaty świadczenia można sprawdzić kontaktując się z naszą infolinią pod numerem telefonu 800 33 55 33 od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 17.00.
Jak wdrożyć program ubezpieczeniowy w Twojej firmie?
1. Należy skontaktować się z Unum Życie TUiR S.A. w celu uzgodnienia warunków współpracy i przygotowania optymalnego rozwiązania na potrzeby pracodawcy i jego pracowników. Zapytania ofertowe prosimy kierować na adres e-mail: grupowe@unum.pl.
2. Nasz przedstawiciel odpowie na zapytanie ofertowe w ciągu 2 dni roboczych
3. Po wyborze typu ubezpieczenia, zespół specjalistów Unum Życie TUiR S.A. będzie zapewniać kompleksowe wsparcie w procesie wdrożenia ubezpieczenia grupowego, polegające m.in. na:
- Opracowaniu i przygotowaniu materiałów informacyjnych dla pracowników zgodnie z wybranym zakresem ubezpieczenia;
- Spotkaniach i prezentacjach programu dla pracowników;
- Konsultacjach;
- Szkoleniach z postępowania w przypadku zajścia zdarzenia objętego ochroną ubezpieczeniową (ważne, w proces wypłaty świadczenia nie angażujemy pracodawcy);
- Bieżącym wsparciu dla pracodawcy na etapie przed- i posprzedażowym;
- Stałym kontakcie z osobą wyznaczoną do opieki nad danym klientem – Specjalistą ds. Administracji Polis Grupowych.
WYPŁATA ŚWIADCZEŃ
W jakiej formie Unum wypłaca należne świadczenie?
Przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Ubezpieczonego/Uprawnionego – rekomendowana i najszybsza forma wypłaty. Konto bankowe powinno należeć do osoby, która jest uprawniona do otrzymania świadczenia.
Przekazem pocztowym do kwoty 3 500,00 zł – mniej dogodna i wydłużona forma z uwagi na procesy pocztowe – środki przekazywane są na adres wskazany przez Ubezpieczonego/Uprawnionego.
Jaki formularz należy wypełnić w przypadku zdarzenia ubezpieczeniowego, aby otrzymać wypłatę świadczenia?
Wniosek o wypłatę świadczenia, który jest dostępny w zakładce Strefa Klienta.
Jak złożyć wniosek o wypłatę świadczenia?
Szczegóły dotyczące sposobu zgłaszania wniosków o wypłatę świadczenia znajdziesz w zakładce Strefa Klienta.
Jakie dokumenty należy dostarczyć, aby złożyć kompletny wniosek o wypłatę świadczenia?
Wypełniony wniosek o wypłatę świadczenia, wraz z dokumentacją medyczną oraz innymi wymaganymi dokumentami, w tym dokumentami urzędowymi, dotyczącymi zgłaszanego roszczenia, które potwierdzą:
- Fakt zajścia zdarzenia i jego okoliczności;
- Tożsamość osoby zgłaszającej roszczenie;
- Prawo osoby zgłaszającej roszczenie do otrzymania świadczenia.
Wykaz dokumentów dotyczących zgłoszenia roszczenia z tytułu ubezpieczenia indywidualnego – Strefa klienta.
Uwaga!
W przypadku zgłaszania wniosku o wypłatę świadczenia w formie elektronicznej przesyłane dokumenty powinny być skanami lub fotografiami posiadanych przez Państwa oryginałów dokumentów lub ich uwierzytelnionych kserokopii.
Jak długo trzeba czekać na decyzję w sprawie wypłaty świadczenia?
Cenimy Twój czas i wiemy, jak ważny jest dla Ciebie szczególnie w trudnych sytuacjach życiowych. Nasi specjaliści doskonalą procesy wypłat, aby jak najszybciej wypłacać należne świadczenia. Dzięki temu pieniądze mogą znaleźć się na Twoim koncie nawet w ciągu 3 dni roboczych od daty złożenia kompletu dokumentacji, choć ustawowo mamy na to 30 dni. Termin realizacji świadczeń jest określony w OWU.
Jak poprawienie wypełnić wniosek o wypłatę świadczenia?
Poprawnie wypełniony wniosek o wypłatę świadczenia w każdym przypadku powinien zawierać następujące dane:
- Nazwę zakładu pracy/numer polisy – wpisane ręcznie lub pieczęć zakładu pracy (dane dotyczące zakładu pracy dotyczą ubezpieczeń grupowych);
- Imię i nazwisko Ubezpieczonego/numer PESEL Ubezpieczonego;
- Aktualny adres do korespondencji;
- Aktualny numer telefonu (stacjonarny/komórkowy) oraz adres e-mail – podanie tych danych przyśpiesza proces realizacji roszczenia i ułatwia kontakt z osobą zgłaszającą;
- Datę zdarzenia/rozpoznania choroby;
- Rodzaj zgłaszanego zdarzenia (zgodnie z listą znajdującą się we wniosku i posiadanym zakresem ubezpieczenia);
- Dokładny opis dotyczący okoliczności i przebiegu wypadku (jeśli zgłoszenie dotyczy wypadku);
- Dane lekarzy prowadzących oraz adresy placówek medycznych, w których Ubezpieczony się leczył (dotyczy głownie świadczeń z tytułu: Operacji Chirurgicznych, Poważnego Zachorowania, Uszczerbku na Zdrowiu);
- Oświadczenie obojga małżonków o pozostawaniu w ważnym związku małżeńskim, o ile nie załączono aktualnego odpisu aktu małżeństwa (w przypadku roszczeń dotyczących małżonka i śmierci rodzica współmałżonka);
- Sposób wypłaty świadczenia (numer rachunku bankowego lub adres);
- Podpis Ubezpieczonego/Uprawnionego;
- Dane kontaktowe do osoby administrującej ubezpieczenia w zakładzie pracy.
Prosimy, aby każdy wniosek był wypełniany drukowanymi literami niebieskim długopisem. W przypadku podania adresu e-mail prosimy o czytelne wprowadzenie całego adresu we wniosku (prosimy uwzględnić kropki, spacje i inne znaki specjalne w adresie).
Jakie dodatkowe dokumenty są wymagane w przypadku, gdy Uprawnionym do wypłaty świadczenia jest osoba małoletnia?
Jeśli opiekę nad małoletnim sprawuje rodzic:
Konieczne jest podpisanie przez rodzica oświadczenia potwierdzającego, że jest przedstawicielem ustawowym małoletniego dziecka oraz że przysługuje mu pełna władza rodzicielska (tj. nie zostały mu odebrane, zawieszone ani ograniczone prawa rodzicielskie) – link do oświadczenia.
Świadczenia do wysokości 10 000 złotych mogą być wypłacane na rachunek bankowy wskazany przez rodzica lub na rachunek bankowy małoletniego dziecka. W przypadku wypłaty na rachunek osoby małoletniej, konieczne jest przekazanie zaświadczenia z banku potwierdzającego, że właścicielem rachunku jest ta osoba małoletnia.
Świadczenia wyższe niż 10 000 złotych wypłacane są zgodnie z prawomocnym postanowieniem sądu opiekuńczego zawierającym zezwolenie na dokonanie czynności przekraczającej zakres zwykłego zarządu majątkiem małoletniego dziecka.
Jeśli świadczenie należne do wypłaty jest wyższe niż 10 000 złotych, konieczne jest dostarczenie odpisu prawomocnego postanowienia sądu opiekuńczego zawierającego zezwolenie na dokonanie czynności przekraczającej zakres zwykłego zarządu majątkiem osoby małoletniej
Jeśli opiekę nad małoletnim sprawuje opiekun prawny:
Konieczne jest dostarczenie odpisu prawomocnego orzeczenia sądowego o ustanowieniu opiekuna prawnego. Niezależnie od wysokości świadczenia przysługującego osobie małoletniej, do wypłaty świadczenia wymagane jest zezwolenie sądu opiekuńczego na dokonanie czynności przekraczającej zakres zwykłego zarządu majątkiem osoby małoletniej.
Jakie dokumenty są uznawane za dokument tożsamości?
Obowiązującymi dokumentami tożsamości są: dowód osobisty, paszport, karta pobytu.
Prawo jazdy nie jest dokumentem potwierdzającym tożsamość.
Co zrobić, gdy Ubezpieczony/Uprawniony nie chce przekazać kopii dokumentu tożsamości?
Rozumiejąc i doceniając obawy w kwestii dostarczenia kopii dokumentu tożsamości jednocześnie spełniając nałożony obowiązek ustawowy identyfikacji i weryfikacji tożsamości na podstawie dokumentów proponujemy skorzystanie z możliwości dokonania wypisu z dokumentu tożsamości.
Na czym polega dokonanie wypisu z dokumentu tożsamości?
Wypis z dokumentu tożsamości może być dokonany w naszych oddziałach lub centrali firmy. W celu dokonania wypisu z dokumentu tożsamości przygotowany został specjalny formularz „Wypis z dokumentu tożsamości” umożliwiający przepisanie odpowiednich informacji przez pracownika naszej firmy. Formularz może zostać wypełniony tylko i wyłącznie w Oddziale lub Centrali Unum. Formularz powinien zostać wypełniony zgodnie z polami wskazanymi w Wypisie dokumentu tożsamości, na podstawie danych pozyskanych z następujących dokumentów tożsamości: dowodu osobistego, paszportu lub karty pobytu.
Jaka kopia dowodu uznawana jest za prawidłową?
Kopia dokumentu potwierdzającego tożsamość powinna być czytelna, a dane znajdujące się w dowodzie lub innym dokumencie potwierdzającym tożsamość nie mogą być zamazane. Dokument tożsamości nie może być „obcięty”. Natomiast kopia dokumentu może zostać przekreślona znakiem „X”, jeśli klient czuje się z tym bezpieczniej. Jednak przekreślenie znakiem „X” nie może wpłynąć na pełny odczyt wszystkich danych znajdujących się w dokumencie. Jeśli przekreślenie spowoduje brak możliwości odczytu danych, Klient zostanie poproszony o ponownie dostarczenie kopii dokumentu tożsamości.